۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۷۰۹۴۶
مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان؛

تحصیل ۱۵۰۰ طلبه در مدارس علمیه گلستان| فعالیت علمی ۱۱ مدرسه

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، از تحصیل هزار و ۵۰۰ طلبه در مدارس علمیه خواهران استان خبر داد.
طلاب خواهر

سیده نفیسه حسینی واعظ، مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، از تحصیل هزار و 500 طلبه در مدارس علمیه خواهران استان خبر داد.

وی با اشاره به این که تاکنون هزار و 400 طلبه از مدارس علمیه خواهران گلستان فارغ التحصیل شده اند، افزود: این فارغ التحصیلان حوزوی هم اکنون در بخش های مختلف تبلیغی، فرهنگی و آموزشی استان مشغول خدمت هستند.

حسینی واعظ از فعالیت علمی 11 مدرسه علمیه خواهران در شهرهای مختلف گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این نیز یک مؤسسه آموزش عالی نیز در مرکز استان به فعالیت علمی در سطوح سه مشغول هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با بیان این که بخش مهمی از جامعه امروز را بانوان تشکیل می دهد، افزود: به همین دلیل تربیت متخصصان و نخبگان دینی به منظور پاسخگویی به نیازهای بانوان جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است که با رونق و تقویت مدارس علمیه محقق می شود.

وی با اشاره به این که هر ساله شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی خواهران علاقه مند به تحصیل در حوزه های علمیه هستیم، بیان داشت: در همین راستا تقویت و توسعه این مراکز دینی می تواند اثرات مطلوبی در میان جامعه بانوان کشور داشته باشد.

حسینی واعظ با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به همت امام خمینی(ره) و همچنین در ادامه نیز با حمایت های مقام معظم رهبری فرصتی برای تحصیل بانوان علاقه مند در حوزه فراهم شد، گفت: خوشبختانه امروز به برکت همان حمایت ها بانوان بسیاری از مدارس علمیه فارغ التحصیل شده اند و در مراکز و نهادهای مختلف مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان این که تقویت مدارس علمیه موجود از جمله مهم ترین سیاست های مدیریت حوزه علمیه خواهران گلستان است، افزود: مدارس علمیه خواهران بهترین ظرفیت براس پاسخگویی به نیازهای بانوان جامعه اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با اشاره به این که امروز بخش مهمی از توان بانوان مبلغ جامع اسلامی در جهت پاسخگویی به نیازهای دینی جامعه اسلامی به کار گرفته می شود، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت مدارس علمیه خواهران بهره گرفته شود.

حسینی واعظ با بیان این که در حال حاضر ظرفیت بسیار خوبی برای تحصیل در مدارس علمیه خواهران وجود دارد، گفت:  به برکت انقلاب اسلامی امروز بسترهای لازم برای تحصیل خواهران علاقه مند در مراکز حوزوی فراهم شده است.

وی بر ضرورت بهره گیری از توان و ظرفیت فارغ التحصیلان حوزوی در مراکز دینی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: این مراکز باید بیش از پیش از ظرفیت بالای خواهران طلبه و فارغ التحصیلان این مراکز در تقویت برنامه های فرهنگی و دینی حوزه بهره گیرند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با اشاره به این که فارغ التحصیلان مدارس علمیه با اصول و مبانی تبلیغ به خوبی آشنا هستند، افزود: بسیاری از مراکز فرهنگی، علمی و آموزشی به راحتی می توانند از این ظرفیت و پتانسیل بالا در پیشبرد برنامه های فرهنگی، آموزشی و تبلیغی خود استفاده کنند.

حسینی واعظ با اشاره به این که مرزهای دینی و اعتقادی جامعه ما به شدت مورد حمله و هجمه دشمنان دین و انقلاب قرار گرفته است، گفت: تنها با بهره گیری از توان بالای حوزویان می توانیم در برابر این هجمه ها بیاستیم و از اصل دین و انقلاب دفاع و حراست کنیم.

وی با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نیروهای متخصص در حوزه دین است، افزود: تربیت و پرورش کادر متخصص و مجرب در حوزه دین یکی از رسالت های مهم مدارس علمیه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با تأکید براین که امروز دفاع از مرزهای عقیدتی مهم ترین وظیفه حوزه های علمیه و فعالان این بخش است، گفت: جامعه امروز نیز برای پیشبرد اهداف دینی و انقلابی خود به طلابی مهذب، با تقوا و متخصص به منظور دفاع از مرزهای اعتقادی است.

وی با بیان این که جامعه امروز به مبلغان خواهر با تقوا و متخصص بسیار نیازمند است، گفت: در همین راستا تقویت مدارس علمیه خواهران وفعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی در آن می تواند ما را در تحقق اهداف پیش روی یاری رساند./۹۵۰/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات